Wednesday, October 7, 2015

Panggilan Pulau

 Nasib baik penerbangan tidak tertangguh.

 Pengangkutan ke 6, sampai di pulau.

 Pengangkutan ke 7 untuk sampai di tempat penginapan.

 Pemandangan di hadapan resort. Jerebu di eksport ke seluruh negara.

 Pantai yang landai dan berpasir putih.

 Air laut yang sangat jernih.

 Snorkeling di tepian.

 Snorkeling di kawasan air dalam.

 Snorkeling di kawasan Taman Laut.

 Ikan yang jinak-jinak merpati... eh jinak-jinak ikan...

 Ada macam-macam spesis ikan.

Sempat mengintai anak jerung sebelum balik.

32 comments:

  1. Replies
    1. Sabtu lepas ZIlla... sekejap je... memang tak puas rasanya...

      Delete
  2. ramai orang buat snorkeling...pengangkutan ke 7 tu apa namanya? songthaew ke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snorkeling memang aktiviti wajib kalau ke sana... Pengangkutan ke 7 tu... trektor yang diubahsuai jadi macam tuktuk...

      Delete
  3. banyak sungguh kenderaannya ... 6,7 baru sampai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trip yang paling banyak guna pengangkutan untuk sampai destinasi setakat ini...

      Delete
  4. Replies
    1. Pergi je Tioman atau pulau2 lain kat sekitar perairan Johor tu shin... tak jauh mana pun...

      Delete
  5. Jinak-jinak ikan....jernih airnya...sampai nampak ke dasar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dahlah jinak banyak pulak tu... berjam-jam boleh layan...

      Delete
  6. ehehe wow PLM cuti2 ke pulau la.. adus jerebu mmg spoil tapi abaikan..
    brendam saja puas2 ehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesekali ke pulaulah pulak... cuti-cuti Malaysia katanya... Jerebu tu memang tak dapek nak nolong...cuma tak setebal di bahagian pantai Barat...

      Delete
    2. jerung tu memang nampak sungguh ke PLM ? huuurm.. seramnya..
      CT kalo snorkeling rasa heartbeat laju sangat.. nervous.. bahaya untuk kesihatan.. eh =P

      Delete
    3. Mungkin cuma ikan Yu je CT...comel dan tak mengancam... So CT kena cuba... pastu gerenti nak buat lagi...

      Delete
  7. Nak masak apa anak jerung tu ? kui kui kui...

    ReplyDelete
  8. bestnya! dah lama mummy tak g snorkling.... tapi tu la bila musim jerebu, dalam amik gambaq takleh nampak awan kepuk kepuk...ermmm,

    Singgah pagi dari blog SYM... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik jerebu takleh masuk air... jadi masa snorkeling tetap cantik dan nampak jelas...

      Delete
  9. Blogwalking :) sedihnya Redang pun dah tak nampak langit biru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah... ingatkan kat lembah Klang je yang berjerebu... rupanya sampai juga ke pantai Timur... haish...

      Delete
  10. Berapa banyak kenderaan nak sampai ke pulau daa....tp Bestnya.....bila laa pulak nak gi ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari rumah sampai ke chalet ambil sampai tujuh kenderaan... memang rekod tu...

      Delete
  11. Sampai 7 kenderaan baru dapat sampai tempat penginapan? erk..mesti penat yg amat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taklah penat sangat... cuma banyak tukar kenderaan untuk sampai...

      Delete
  12. ish ikang warna warni tu cam nak sauk bawak blk masuk aquarium kat umah :-).ehh boleh buat goreng x :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik ikan tu... sayang nak makang... nak bela nak kena cari air masin pulak...

      Delete
  13. Replies
    1. Sila booking pakej... senang semua sudah siap... tinggal bawa badan je...

      Delete
  14. what a cool photo.Excellent working
    http://www.auratrends.co.uk/
    http://grabbit.com.pk/

    ReplyDelete

En/Cik Anonymous... sila tinggalkan nama...