Thursday, May 31, 2018

Tokyo Pt 3 - Hari-hari berikutnya di Tokyo : Odaiba, Akihabara, Asakusa dan Tokyo Skytree

ODAIBA

Posting sekali harung untuk hari-hari seterusnya di Tokyo. Malas tahap gaban bulan puasa ni.

Sebelum ke Odaiba kitaorang bergerak ke Yokohama dulu untuk menghimbau kenangan lama. Kami cuma keluar dari stesyen saja. Tak ke mana-mana sangat pun. Persekitarannya sudah banyak berubah. Ronda lebih kurang kat dalam stesyen dan terus bergerak untuk ke Odaiba.

Di luar kawasan stesyen Yokohama.

Wednesday, May 2, 2018

Tokyo Pt 2 - Shibuya Crossing

Balik dari Kawaguchiko kami berehat sekejap. Selepas selesai kewajipan dan makan malam kami keluar semula. Hari dah mulai gelap. Malam ini kami nak ke Shibuya yang terkenal dengan Shibuya Crossing nya. Stesyen Shibuya cuma terletak empat stesyen saja dari bilik penginapan kami di Shin-Okubo.

Hujan gerimis semasa kami sampai di Shibuya. Tapi orang tetap ramai. Pemandangan dari atas adalah lebih menarik. Jadi kami ambil foto dari jejambat yang menghubungkan Shibuya stesyen dengan kompleks beli-belah di seberang jalan. Tapi laluan tu bercermin pulak jadi foto pun macam kabur  sikit. Guna pulak kamera handphone cap ayam.

Suasana malam di Shibuya Crossing.