Thursday, April 19, 2012

Percutian akhir April

Percutian 4H3M ini sepatutnya disertai oleh empat orang ahli keluarga tetapi seorang daripadanya terpaksa menarik diri kerana terlibat dengan peperiksaan.

Oleh kerana cuma tiga orang saja yang pergi, jadi kami tidak bercadang untuk menyewa kereta dengan pemandu sebab tidak ekonomik. Kami nak cuba redah saja dengan menggunakan pengangkutan awam. Setelah dikira-kira, banyak boleh dijimatkan jika bergerak dengan cara ini.

Tempat penginapan pun sudah ditempah terlebih awal. Moga-moga semuanya berjalan dengan lancar.

Salah satu hotel yang ditempah

32 comments:

  1. Replies
    1. Bukan KK tapi Leez dan sampai tempat ni...

      Moga Leez dan Mr Habibi baik-baik je... hehe

      Delete
  2. wow! cantiknya abg mie. siap ada gunung lagi tu kat belakang....tiba2 rasa nyaman pulak. hehehe

    mcm kat oberseas pun ade...hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah John, gunung berapi tu! Memang tempat tu nyaman, John pun dah sampai, tapi bukan Melbourne ye...

      Sejak jadik retiss ni, tukar nama pulak... hehe

      Delete
    2. yeke gunung berapi? saya dah sampai? new zealand kah? tp kalo baca komen kat atas tu luar skit je. NZ mcm dah jauh sgt...hurm..musykil2. haha.

      Danny adalah nama sebenar. ;p

      Delete
    3. Tu foto hotel di Berastagi... mcm NZ ker?

      Delete
  3. ke medan ke abg mie????

    gunung2 dlm gambar tu mengingatkan saya pada gunung2 di medan. veragan mcm kat NZ w/lpun x pernah sampai ke sana lagi. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betullll...

      Nak ke Medan, Prapat/Danau Toba dan Berastagi... Kali kedua ke sana, yg pertama sepuluh tahun dulu...

      Delete
  4. wah..gunung ganang..mmg sentiasa indah & mendamaikan bila dipandang.

    slmt bercuti ya..nanti buatlah catatan, senang kalau2 saya nak pegi nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah catatan skema macam biasa akan dibuat. Saya pun merujuk blog2 orang lain juga kalau nak ke mana2...

      Delete
  5. Salam mie...,

    wah jauh tu...tinggi pulak tu....semuga semua nya berjalan lancar dan selamat...Insyaallah...aaminnn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ my friend. Bolehlah kau sekeluarga menyusul nanti...

      Delete
  6. Kalau Mie nak ke Medan tengoklah blog saya. Pada Disember lalu saya pergi dan saya ada pengalaman menarik di sana. Saya catatkan kisah menarik saya itu dalam http://nota-kembara.blogspot.com :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pn NA, sebenarnya ini kali kedua saya ke sana. Yg pertama pergi dg pakej, kali kedua ni main redah je. Saya akan rujuk blog puan untuk penambahbaikan..TQVM

      Delete
  7. Selamat jalan, Mie. Always on the road.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQVM Mr Larry.. finally your first comment here... :D

      Saya sepatutnya ke US (Nashville) pada Mei ini, tetapi disebabkan beberapa perkara yang tidak dapat dielakkan, hanya isteri saya dan adiknya sahaja yang akan ke sana sempena konvokesyen salah seorang ahli keluarga di Vanderbilt University.

      Delete
    2. Nashville sejauh 800 batu (1290km) dari Philadelphia. Jauh lagi pun dari Malaysia.

      Delete
    3. Memang agak jauh dan lebih panjang dari semenanjung Malaysia, tapi tentu ada flight ke sana. Isteri saya juga akan ke Buffalo untuk melawat Niagara Falls. Dia akan berada di US selama dua minggu.

      Delete
  8. Replies
    1. Nampak cantik kan, siap ada gunung mcm bersalji...
      Tapi cuma kat Berastagi, Indonesia je...

      Delete
    2. Saya pernah singgah di kedai Canggih puan di Giant PH...
      Saya tinggal berhampiran...

      Delete
  9. Sibayak kah? dekat Medan kan? huhu.. mmg best sane >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah Zakwan, Hotel Sibayak di Berastagi. Baru sampai petang tadi 30/4/2012. Letih...

      Delete
  10. Medan!

    Sekali tengok background gunung tu mcm feeling2 kat NZ kan...
    Tapi memang lawa lerr..Masa duk sana, terfikir, alangkah bestnya kalau Danau Toba & berastagi ni kat Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe macam aje, tapi bukan... Kat Malaysia pun ada tempat yang dingin sebegitu...

      Udara kat Danau Toba dan Berastagi memang nyaman, tapi masalah perhubungan yang kurang baik mungkin akan menyebabkan orang malas nak mengulang ke sana...

      Delete
  11. salam...cuba2 tgk blog travel pulak...hehe...

    ReplyDelete
  12. Mak oi. Cantik sungguh pemandangan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak cantik juga, tapi ada yg indah khabar dari rupa. Cubalah ke sana, nanti sendiri tau...

      Delete

  13. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete

En/Cik Anonymous... sila tinggalkan nama...